שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,824 בתים ,  12:04, 27 במרץ 2009
דף חדש: אקולוגיה (Ecology) היא תחום מחקר מדעי של התפוצה ודפוסי ההתנהגות של יצורים החיים (כולל מיקרו אורגניזמים, צמ...
אקולוגיה (Ecology) היא תחום מחקר מדעי של התפוצה ודפוסי ההתנהגות של יצורים החיים (כולל מיקרו אורגניזמים, צמחים, חיות והאדם) ובעיקר האינטראקציות בין היצורים השונים ובין ה[[סביבה הטבעית]] שלהם. הסביבה של ייצור חי כוללת את התכונות הפיזיות א-ביוטיות כמו כמות קרינת השמש, האקלים, וגאולוגיה, וכן היא כוללת את המערכת האקולוגית הביוטית שנוצרת על ידי ייצורים חיים החולקים את אותו בית גידול.

המילה "אקולוגיה" משמשת לעיתים קרובות (כמו כלכלה אקולוגית או אקולוגיה עמוקה) כשם נרדף ל[[הסביבה הטבעית|סביבה הטבעית]] או לחלופין ל[[סביבתנות]] או [[קיימות]]. כך גם המילה אקלוגי משמשת לתאור מוצרים שהם ידידותיים לסביבה.

המונח אקולוגיה נטבע על ידי הביולוג הגרמני די ארנסט הקל (Ernst Haeckel) בשנת 1866. פרוש השם הוא מהלחם בין המילה היוונית Oikos שפרושה בית יחד עם לוגיה - המחקר של. או ביחד "מחקר הבית". שם זה דומה לשם Economy שגם הוא נגזר משורש יווני דומה (משק בית). הקל לא כתב על הנושא בזמנו, וספר הלימוד המשמעותי הראשון (יחד עם קורס האוניברסיטאי הראשון) ניתן על ידי הבוטנאי הדני Eugenius Warming. שנחשב לפעמים כאבי האקולוגיה.

[[קטגוריה:ביולוגיה]]
[[קטגוריה:אקולוגיה]]

תפריט ניווט