שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 65 בתים ,  10:12, 17 בנובמבר 2008
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''פוליכלורידים ביפניל (PCB)''' היא מחלקה של תרכובות אורגניות עם 1 עד 10 אטומי כלור צמודים לביפניל ובעלי נוחסה מתמטית C12H10-xClx. קבוצה זו של חומרים הינה יציבה, מסיסה בשומן, רעילה ומסרטנת. בנוסף, חומרים אלו גם בכמויות קטנות עלולים לגרום לשינויים הורמונליים בגלל הדמיון שלהם להורמונים של חיות (כולל בני אדם).  
+
'''פוליכלורידים ביפניל (PCB)''' היא מחלקה של תרכובות אורגניות עם 1 עד 10 אטומי כלור צמודים לביפניל ובעלי נוחסה מתמטית C12H10-xClx. קבוצה זו של חומרים הינה יציבה, מסיסה בשומן, רעילה ומסרטנת. בנוסף, גם בכמויות קטנות עלולים חומרים אלה לגרום לשינויים הורמונליים בגלל הדמיון שלהם להורמונים של חיות (כולל בני אדם).  
   −
PCB נחשבים לאחת הדוגמאות הקלאסיות של השפעה לא ידועה של האדם על הסביבה, הכרוכה בהשהייה. עבר זמן רב מאז החל השימוש בהם, אבל ההשפעות שלהן אינן ברורות עד היום, ויתרה מזאת, ייתכן והמין האנושי ומינים אחרים יחוו את רוב השפעת החומרים רק בעוד עשרות שנים, עם כניסה מוגברת שלהם לתוך המערכת הביוספרית.  
+
PCB מהווים [[זיהום מים|מזהם מים]] מסוכן, ונחשבים לאחת הדוגמאות הקלאסיות של השפעה לא ידועה של האדם על הסביבה, הכרוכה בהשהייה. עבר זמן רב מאז החל השימוש בהם, אבל ההשפעות שלהן אינן ברורות עד היום, ויתרה מזאת, ייתכן והמין האנושי ומינים אחרים יחוו את רוב השפעת החומרים רק בעוד עשרות שנים, עם כניסה מוגברת שלהם לתוך המערכת הביוספרית.  
    
==תכונות כימיות==
 
==תכונות כימיות==

תפריט ניווט