שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 84 בתים ,  09:02, 7 בספטמבר 2008
שורה 4: שורה 4:     
==גורמים לאי חום עירוני==
 
==גורמים לאי חום עירוני==
יש מספר סיבות לאיי חום עירוניים.  
+
יש מספר סיבות לאיי חום עירוניים. סיבה אחת היא הבדל באלבדו, (שיעור החזרת הקרינה), בין העיר לסביבתה. חומרים המשמשים בדרך כלל לבנייה של ערים, כמו משטחי בטון ואספלט, מחזירים פחות אור-שמש לאטמוספירה יחסית לשטח כפרי. יש להם גם תכונות תרמיות שונות (כולל הולכת חום ותכולת חום) מאשר חומרים כמו [[קרקע]] או צמחיה המאפיינים את  הסביבה הכפרית.  
   −
סיבה אחת היא הבדל באלבדו (שיעור החזרת הקרינה), בין העיר לסביבתה. חומרים המשמשים בדרך כלל לבנייה של ערים, כמו משטחי בטון ואספלט, מחזירים פחות אור שמש לאטמוספירה יחסית לשטח כפרי. יש להם גם תכונות תרמיות שונות (כולל הולכת חום ותכולת חום) מאשר הסביבה הכפרית.
+
איי חום עירוניים נוצרים גם עקב השפעות גאומטריות. באזורים עירוניים רבים יש מגדלים גבוהים מספקים משטחים רבים להחזרה ולקליטה של אור שמש, ומגבירים את היעילות שבה אזורים עירוניים מתחממים. אפקט זה נקרא "אפקט הקניון". השפעה נוספת של בניינים גבוהים היא חסימה של רוחות, שמחלישה קירור באמצעות הסעת חום.  
 
  −
איי חום עירוניים נוצרים גם עקב השפעות גאומטריות. באזורים עירוניים רבים יש מגדלים גבוהים מספקים משטחים רבים להחזרה ולקליטה של אור שמש, ומגבירים את היעילות שבה אזורים עירוניים מתחממים. אפקט זה נקרא "אפקט הקניון". השפעה נוספת של ביניינים היא חסימה של רוחות, שמחלישה קירור באמצעות הסעת חום.  
      
חום "זיהומי" שנגרם בגלל פעולת מזגנים, תעשייה, מכוניות, מנורות, מוצרי חשמל ומקורות חום נוספים, תורם גם הוא להיווצרות של אי חום עירונים.  
 
חום "זיהומי" שנגרם בגלל פעולת מזגנים, תעשייה, מכוניות, מנורות, מוצרי חשמל ומקורות חום נוספים, תורם גם הוא להיווצרות של אי חום עירונים.  

תפריט ניווט