שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 260 בתים ,  17:25, 19 במאי 2008
שורה 86: שורה 86:     
===הגדלת איזורי שפה===
 
===הגדלת איזורי שפה===
מתככני פרמקלצ'ר שמו לב כי במקומות מפגש של סביבות שונות קיים איזור שבו יש פעילות רבה וקשרים רבים. הדוגמה הטובה ביותר להדגמת עקרון זה היא חוף הים. המקום בו הים והיבשה נפגשים מהווה איזור עשיר שעונה על צרכים רבים של חיות ובני אדם. לשם דוגמה, כמעט כל בני האדם חיים בטווח של 100 קילומטרים מחוף הים. רעיון זה ממומש בעיצובי פרמקלצ'ר באמצעות שימוש בספירלות בגני עשבים או יצירת בריכות בעלות מבנה חוף גלי במקום בעיגול פשוט  - היות ועיצובים אלה מגדילים את שטח הפנים של איזורי השפה. יש טענה כי גם איזורי גבול בין יער לבין איזורים פתוחים הם הפוריים ביותר.
+
מתככני פרמקלצ'ר שמו לב כי במקומות מפגש של סביבות שונות קיים איזור שבו יש פעילות רבה וקשרים רבים. הדוגמה הטובה ביותר להדגמת עקרון זה היא חוף הים. המקום בו הים והיבשה נפגשים מהווה איזור עשיר שעונה על צרכים רבים של חיות ובני אדם. לשם דוגמה, כמעט כל בני האדם חיים בטווח של 100 קילומטרים מחוף הים. באופן דומה רוב החיות חיות ליד איזורים של נהרות או אגמים, וחלק גדול מהמינים בים חיי בקרבת היבשה ובקרבת שכבות המים הקרובות לאוויר ולא בעומק הים.
 +
 
 +
רעיון זה ממומש בעיצובי פרמקלצ'ר באמצעות שימוש בספירלות בגני עשבים או יצירת בריכות בעלות מבנה חוף גלי במקום בעיגול פשוט  - היות ועיצובים אלה מגדילים את שטח הפנים של איזורי השפה. יש טענה כי גם איזורי גבול בין יער לבין איזורים פתוחים הם הפוריים ביותר.
    
==פרמקלצ'ר בישראל==
 
==פרמקלצ'ר בישראל==

תפריט ניווט