שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 78 בתים ,  07:53, 13 במאי 2008
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''אלפרד ג'יימס לוטקה''', (Alfred James Lotka) נולד ב1880 נפטר ב 1949, היה מתמטיקאי, כימאי פיסיקלי, וסטטיסטיקאי אמריקאי, שהתפרסם בזכות עבודותיו בדינימיקה של אוכלוסיות וב[[תרמונדינמיקה]] (energetics ).
+
'''אלפרד ג'יימס לוטקה''', (Alfred James Lotka) (נולד ב1880 נפטר ב 1949), היה מתמטיקאי, כימאי פיסיקלי, וסטטיסטיקאי אמריקאי, שהתפרסם בזכות עבודותיו בדינימיקה של אוכלוסיות וב[[תרמונדינמיקה]] (energetics ).
   −
בשנת 1924 לוטקה טבע את המונח [[כלכלה ביופיסית]].  
+
בשנת 1924 לוטקה טבע את המונח '''[[כלכלה ביופיזית]]'''.  
    
==אנרגטיקה של האובולוציה==
 
==אנרגטיקה של האובולוציה==
לוטקה הגה תאוריה לפיה המושג הדארווניסטי של ברירה טבעית יכול להיות מכומת לכדי חוק פיזיקלי. החוק שהוא הציע היה שהעקרון הברירה של האבולוציה הוא כזה שמביא למקסימום את טרנספורמציית זרם האנרגיה המועילה. אקולוג המערכות [[האווארד ת. אודום]] יישם מאוחר יותר את ההצעה של לוטקה כמרכיב מנחה מרכזי בתחום עבודות ב[[אקולוגיה של אקוסיסטמות]]. אודום קרא לחוק של לוטקה [[עקרון העוצמה המקסימילית]]. (maximum power principle)
+
לוטקה הגה תאוריה לפיה המושג הדארווניסטי של ברירה טבעית יכול להיות מכומת לכדי חוק פיזיקלי. החוק שהוא הציע היה שהעקרון הברירה של האבולוציה הוא כזה שמביא למקסימום את טרנספורמציית זרם האנרגיה המועילה. אקולוג המערכות [[האווארד ת. אודום]] ניסה ליישם מאוחר יותר את ההצעה של לוטקה כמרכיב מנחה מרכזי בתחום עבודות ב[[אקולוגיה של אקוסיסטמות]]. אודום קרא לחוק של לוטקה [[עקרון העוצמה המקסימילית]]. (maximum power principle)
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==
*[[כלכלה ביופיסית]]
+
*[[כלכלה ביופיזית]]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
שורה 15: שורה 15:  
[[קטגוריה: אנשי כלכלה מקיימת|לוטקה, אלפרד]]
 
[[קטגוריה: אנשי כלכלה מקיימת|לוטקה, אלפרד]]
 
[[קטגוריה: כימאים|לוטקה, אלפרד]]
 
[[קטגוריה: כימאים|לוטקה, אלפרד]]
 +
[[קטגוריה:אוכלוסין|לוטקה, אלפרד]]

תפריט ניווט