שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 17: שורה 17:     
==הערות==
 
==הערות==
* הגבולות של דיילי הם גבולות אופטימיים (תנאי הכרחי אך לא מספיק) לקיימות, זאת היות והם לא מתחשבים בדברים כמו השפעות מערכתיות - רמת העומס המוטל על מערכת על ידי משתנה אחד משפיעה על היכולת שלה לתפקד ולטפל במחזור או בחידוש של משאבים אחרים. אם זאת אלו גבולות ברורים למדי להגדרה ולהבנה.  
+
* הגבולות של דיילי הם גבולות אופטימיים (תנאי הכרחי אך לא מספיק) לקיימות, זאת היות והם לא מתחשבים בדברים כמו השפעות מערכתיות - רמת העומס המוטל על מערכת על ידי משתנה אחד משפיעה על היכולת שלה לתפקד ולטפל במחזור או בחידוש של משאבים אחרים. יחד עם זאת, אלה גבולות ברורים למדי להגדרה ולהבנה.  
* בפרק השלישי של הספר [[גבולות לצמיחה: עדכון 30 שנה (ספר)|גבולות לצמיחה: עדכון 30 שנה]] מאמצים המחברים את ההגדרות של דיילי, ומנסים לבדוק עד כמה המין האנושי מצליח לעמוד בגבולות הקיימות על פי הגדרות אלה.
+
* בפרק השלישי של הספר [[גבולות לצמיחה (ספר)|גבולות לצמיחה: עדכון 30 שנה]] מאמצים המחברים את ההגדרות של דיילי, ומנסים לבדוק עד כמה המין האנושי מצליח לעמוד בגבולות הקיימות על פי הגדרות אלה.
* באופן תאורטי ניתן לדבר על מעבר זמני של הגבולות האלה לשם פיתוח טכנולוגיות שיאפשרו לאחר מכן גידול מהיר יותר של התחדשות המשאב (לדוגמה - שאיבת נפט באופן לא מקיים כדי לפתח כור היתוך ניסיוני). דבר זה הינו תאורטי מאוד, ובדרך כלל ידרשו משאבים גדולים של אנרגיה וארגון כדי לפצות על ה"גרעון" שנוצר ביכולת ההתחדשות - אם דבר זה הינו אפשרי בכלל.  
+
* באופן תאורטי ניתן לדבר על מעבר זמני של הגבולות האלה לשם פיתוח טכנולוגיות שיאפשרו לאחר מכן גידול מהיר יותר של התחדשות המשאב (לדוגמה - שאיבת [[נפט]] באופן לא מקיים כדי לפתח כור היתוך ניסיוני). דבר זה הינו תאורטי מאוד, ובדרך כלל ידרשו משאבים גדולים של אנרגיה וארגון כדי לפצות על ה"גרעון" שנוצר ביכולת ההתחדשות - אם דבר זה אפשרי בכלל.  
 
    
 
    
 
[[קטגוריה:קיימות]]
 
[[קטגוריה:קיימות]]
 
[[קטגוריה:כלכלה אקולוגית]]
 
[[קטגוריה:כלכלה אקולוגית]]

תפריט ניווט