שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 74: שורה 74:  
ישנן שתי '''שיטות לניהול ספר חשבונות''' שהן נפוצות ביותר:
 
ישנן שתי '''שיטות לניהול ספר חשבונות''' שהן נפוצות ביותר:
   −
* '''ניהול ספר חשבונות חד-צידי:''' ניהול ספר חשבונות בצד אחד (טור אחד) בכל {{המ|חשבון}} (דף בספר חשבונות) על בסיס דיווח {{המ|מיידי}} המתאים במקרים רבים לישויות חשבונאיות עם סיווג חשבונאי "קטן" כגון 'עוסק פטור' או 'עוסק מורשה'.
+
* '''ניהול ספר חשבונות חד-צידי:''' ניהול ספר חשבונות בדף אחד בכל עמוד ספר חשבונות, על בסיס דיווח {{המ|מיידי}} המתאים במקרים רבים לישויות חשבונאיות עם סיווג חשבונאי "קטן" כגון 'עוסק פטור' או 'עוסק מורשה'.
* '''ניהול ספר חשבונות דו-צידי:''' ניהול ספר חשבונות בשני צדדים (שני טורים) בכל חשבון על בסיס דיווח {{המ|מצטבר}} המתאים במקרים רבים לישויות חשבונאיות עם סיווג חשבונאי "גדול" כגון 'חברה'.
+
* '''ניהול ספר חשבונות דו-צידי:''' ניהול ספר חשבונות בשני דפים בכל עמוד ספר חשבונות, בכל חשבון על בסיס דיווח {{המ|מצטבר}} המתאים במקרים רבים לישויות חשבונאיות עם סיווג חשבונאי "גדול" כגון 'חברה'.
    
===בסיס דיווח===
 
===בסיס דיווח===
שורה 84: שורה 84:     
===הערות לפרק===
 
===הערות לפרק===
* חד-צידי \ חד-טורי נקרא גם "יחידני" (המונח "הנהלת חשבונות יחידנית" מטעה כי ''ניהול ספר חשבונות'' זה רק חלק מ"הנהלת חשבונות")
+
* חד-צידי \ חד-דפי נקרא גם "יחידני" (המונח "הנהלת חשבונות יחידנית" מטעה כי ''ניהול ספר חשבונות'' זה רק חלק מ"הנהלת חשבונות")
* דו-צידי \ דו-טורי נקרא גם "כפול" (המונח "הנהלת חשבונות כפולה" מטעה כי ''ניהול ספר חשבונות'' זה רק חלק מ"הנהלת חשבונות")
+
* דו-צידי \ דו-דפיי נקרא גם "כפול" (המונח "הנהלת חשבונות כפולה" מטעה כי ''ניהול ספר חשבונות'' זה רק חלק מ"הנהלת חשבונות")
    
==הנפקת מסמכי עסקה==
 
==הנפקת מסמכי עסקה==
6,899

עריכות

תפריט ניווט