שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 11: שורה 11:     
==בדיד==
 
==בדיד==
בדיד (דיסקרטי) הוא כל דבר שלפחות בהגדרה יכולים להיות לו שניים או יותר מצבים.
+
בדיד (דיסקרטי) הוא כל דבר המוגדר בעצמו שיש לו שניים או יותר מצבים '''או''' כל דבר המוגדר משניים או יותר דברים שיש לו שניים או יותר מצבים.
   −
דוגמאות מהחיים הם סרגל (המחולק לשניים או יותר מקטעים), או, מנורה כאשר מצב אחד של המנורה הוא אי-שימוש (המנורה כבויה) ומצב שני הוא שימוש (המנורה דלוקה).
+
דברים המוגדרים בעצמם שיש להם שניים או יותר מצבים:
 +
* '''מנורה:''' למנורה יש שניים או יותר מצבים כמו כבויה ודלוקה, '''או''', כבויה, דלוקה ושרופה (תלוי איזה מצבים נגדיר)
 +
* '''סרגל:''' הסרגל מחולק לשניים או יותר קטעים באורך מסוים כמו שניים או יותר קטעי סנטימטר, '''או''' שניים או יותר קטעי אינץ' (תלוי איזה מצבים נגדיר)
   −
בהקשר [[עיבוד אותות]], לא יהיה נכון להתעלם ממצב "אי-שימוש" ולהגיד שיש למנורה רק מצב אחד "שימוש" כי זו תהיה התמקדות בפלט המנורה ולא במנורה כמערכת רבת מצבים.
+
דברים המוגדרים משניים או יותר דברים שיש לכל אחד מהם שניים או יותר מצבים:
 +
* '''דרך מרצפות:''' אדם מניח על האדמה שתיים או יותר מרצפות צמודות אחת לשנייה ואז הולך עליהן. הדבר שמוגדר כאן משניים או יותר דברים הוא ''דרך המרצפות'' (ולא המרצפות עצמן) ושניים או יותר מצבים שיש לה זה או שלא הולכים עליה או שכן הולכים עליה, או שלא קופצים עליה או שכן קופצים עליה (תלוי איזה מצבים נגדיר)
 +
* '''אזור מגורים:''' אדם בונה שניים או יותר בניינים ומגדיר אותם כנמצאים באותו אזור מגורים. הדבר שמוגדר כאן משניים או יותר דברים הוא ''אזור מגורים'' (ולא הבניינים עצמם) ושניים או יותר מצבים שיש לו זה או שלא גרים באזור זה או שכן גרים באזור זה או שלא נוסעים בו במכוניות או שכן נוסעים בו במכוניות (תלוי איזה מצבים נגדיר)
 +
 
 +
===הערות לפרק===
 +
* בהקשר [[עיבוד אותות]] לא יהיה נכון להתעלם ממצב כמו "כבוי" ולהתמקד רק במצב "דלוק" כי זו תהיה התמקדות ב'''פלט''' (input) ולא במצבים (modes)
 +
* אפשר להגדיר איזה שניים או יותר מצבים שנרצה לכל דבר המוגדר בעצמו או המוגדר משניים או יותר דברים, העיקר שההגדרות ישקפו את המצב בפועל או את המצב הסביר
    
==רציף==
 
==רציף==
6,923

עריכות

תפריט ניווט