שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 141 בתים ,  00:33, 28 בנובמבר 2022
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''שמפו טבעי''' הוא שמפו המורכב רק מחומרים שמקורם מהטבע החי ובחומרים שניתן למצוא בטבע, ללא חומרים סינתטיים ותעשייתיים, ובמיוחד ללא [[SLS]].  
+
'''שמפו טבעי''' הוא שמפו המורכב רק מחומרים שמקורם מהטבע החי, כ[[משאבים מתחדשים]] שמקורם מהצומח, ללא חומרים סינתטיים ותעשייתיים, או תוצרי [[כרייה]], ובמיוחד ללא [[SLS]].  
   −
חלק מסוגי השמפו הטבעי מבוססים על שילובים של סבון צמחי (Castile soap), תמציות תה צמחים, מלח, וחומרי ריח נוספים כמו לבנדר. חלק אחר מתבססים על שילוב של [[סודה לשתייה]] ו[[חומץ]] תפוחי עץ. היות ורוב החומרים מצויים באופן טבעי וזמינים, לעיתים קרובות שמפו טבעי מיוצר באמצעים ביתיים בשיטת [[עשה זאת בעצמך]]. חומרים נוספים לדוגמה שמן עץ התה.[http://en.wikipedia.org/wiki/Tea_tree_oil]
+
חלק מסוגי השמפו הטבעי מבוססים על שילובים של סבון צמחי (Castile soap) או [[סבון טבעי]], תמציות תה צמחים, מלח, וחומרי ריח נוספים כמו לבנדר. חלק אחר מתבססים על שילוב של [[סודה לשתייה]] וחומץ תפוחי עץ. היות ורוב החומרים מצויים באופן טבעי וזמינים, לעיתים קרובות שמפו טבעי מיוצר באמצעים ביתיים בשיטת [[עשה זאת בעצמך]]. חומרים נוספים הם לדוגמה שמן עץ התה.[http://en.wikipedia.org/wiki/Tea_tree_oil]
    
==רקע -שמפו סינתטי ==
 
==רקע -שמפו סינתטי ==
שורה 32: שורה 32:  
==חומרים טבעיים שונים והשפעתם==
 
==חומרים טבעיים שונים והשפעתם==
 
===סודה לשתייה===
 
===סודה לשתייה===
סודה לשתייה היא חומר בסיסי שעוזר להמיס ולנקות שומנים. הוא משאיר את השיער יבש ובעל ריח לא נעים ולכן צריך להשתמש בו לזמן קצר ולאחר מכן לשטוף את השיער בחומרים חומציים יותר כמו חומץ תפוחי-עץ או מיץ לימון. הכמות הבסיסית היא כף סודה לשתייה בכוס.
+
סודה לשתייה היא חומר בסיסי עדין שניתן לבשל איתו, ושעוזר להמיס ולנקות שומנים. הוא משאיר את השיער יבש ובעל ריח לא נעים, ולכן צריך להשתמש בו לזמן קצר ולאחר מכן לשטוף את השיער בחומרים חומציים יותר כמו חומץ תפוחי-עץ או מיץ לימון. הכמות הבסיסית היא כף סודה לשתייה בכוס.
    
===חומץ תפוחי עץ===
 
===חומץ תפוחי עץ===
שורה 64: שורה 64:     
===אינדונזיה===
 
===אינדונזיה===
באינדונזיה השמפו המסורתי יוצר מהקליפה החיצונית (Husk) ומהקנה של אורז. הקליפה והקנים נשרפים לאפר, והאפר (בעל תכונות אלקליניות) מעורבב עם מים כדי ליצור קצף. הקצף והאפר מעוסים בשער ונשטפו החוצה, דבר שהשאיר את השיער נקי, אבל יבש מאוד. כדי להוסיף לחות לשיער מוסיפים לו שמן קוקוס.  
+
באינדונזיה השמפו המסורתי יוצר מהקליפה החיצונית (Husk) ומהקנה של [[אורז]]. הקליפה והקנים נשרפים לאפר, והאפר (בעל תכונות בסיסיות) מעורבב עם מים כדי ליצור קצף. הקצף והאפר מעוסים בשער ונשטפו החוצה, דבר שהשאיר את השיער נקי, אבל יבש מאוד. כדי להוסיף לחות לשיער מוסיפים לו שמן קוקוס.  
    
===הודו===
 
===הודו===
שורה 75: שורה 75:  
* [[סבון כלים טבעי]]
 
* [[סבון כלים טבעי]]
 
* [[עיצוב בר קיימא]]
 
* [[עיצוב בר קיימא]]
 +
* [[מים אפורים]]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט