שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 105 בתים ,  10:41, 10 בפברואר 2008
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''וונדנה שיווה''' Vandana Shiva, (נולדה בחמישה בנובמבר 1952) היא פיסיקאית, כלכלנית, פעילה סביבתית וסופרת הודית. היא כתבה למעלה מ300 מאמרים בירחוני מדע וטכנולוגיה.  
+
'''וונדנה שיווה''' Vandana Shiva, (נולדה בחמישה בנובמבר 1952) היא פיסיקאית, כלכלנית, פעילה סביבתית וסופרת הודית. היא כתבה למעלה מ-300 מאמרים בירחוני מדע וטכנולוגיה.  
   −
דוקטור שיווה השתתפה בתנועת צ'יפו (Chipko) בהודו בשנות ה70. התנועה, שהורכבה בעיקר מנשים, אימצה את הטכניקה של חיבוק עצים כדי למנוע את גדיעתם. בשנת 1982, היא ייסדה את הקרן המחקר למדע, טכנולוגיה ואקולוגיה. יוזמות של הקרן הזו כוללות את נאודניה, תוכנית לחקלאות אורגנית, "אוניברסטית הזרע", קולג' בינלואמי לחיים מקיימים, ו"נשים מגוונות למען מגוון". עוד אחת מיוזמותיה היא התנועה לדמוקרטיה חיה.  
+
בשנות ה-70 השתתפה דוקטור שיווה בתנועת צ'יפו (Chipko) בהודו. התנועה, שהורכבה בעיקר מנשים, אימצה את הטכניקה של חיבוק עצים כדי למנוע את גדיעתם. בשנת 1982, היא ייסדה את הקרן המחקר למדע, טכנולוגיה ואקולוגיה. יוזמות של הקרן הזו כוללות את נאודניה, תוכנית ל[[חקלאות אורגנית]], "אוניברסטית הזרע", קולג' בינלואמי לחיים מקיימים, ו"נשים מגוונות למען מגוון". עוד אחת מיוזמותיה היא [[התנועה לדמוקרטיה חיה]].  
   −
שיבה היא אחת מהמנהיגות של הפורום הבינלאומי על גלובליזציה, (יחד עם ראלף ניידר, ג'רי מנדר, ג'רמי ריפקין ואחרים) ודמות בולטת בתנועה לסולידריות עולמית הידוע בשם התנועה נגד הגלובליזציה.
+
שיווה היא אחת מהמנהיגות של [[הפורום הבינלאומי על גלובליזציה]], (יחד עם [[ראלף ניידר]], [[ג'רי מנדר]], [[ג'רמי ריפקין]] ואחרים) ודמות בולטת ב[[תנועה לסולידריות עולמית]] הידוע בשם [[התנועה נגד הגלובליזציה]].
    
==ספרים==
 
==ספרים==
*  ספר אודות הנדסה גנטית ושוד הגנום הציבורי על ידי תאגידים Biopiracy - The Plunder of Nature and Knowledge
+
*  ספר אודות [[הנדסה גנטית]] ושוד הגנום הציבורי על ידי תאגידים Biopiracy - The Plunder of Nature and Knowledge
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
* http://en.wikipedia.org/wiki/Vandana_Shiva בויקיפידה האנגלית  
 
* http://en.wikipedia.org/wiki/Vandana_Shiva בויקיפידה האנגלית  
שורה 17: שורה 17:  
[[קטגוריה:תאגידים|שיווה, וונדנה]]
 
[[קטגוריה:תאגידים|שיווה, וונדנה]]
 
[[קטגוריה:מזון|שיווה, וונדנה]]
 
[[קטגוריה:מזון|שיווה, וונדנה]]
 +
[[קטגוריה:גלובליזציה|שיווה, וונדנה]]

תפריט ניווט