שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''פרסום ושיווק של סיגריות ומוצרי טבק''' מתייחס ל[[פרסום]] ול[[שיווק]] של [[סיגריות]] ומוצרי טבק אחרים כמו נרגילות, סיגרים ומקטרות. הפרסום כולל מודעות בעיתונות, בטלוויזיה, בקולנוע, בלוחות מודעות ועוד. השיווק כולל שיטות נוספות להפצת מוצרים כמו יחסי ציבור, [[פרסום סמוי]], הצבת מכונות אוטומטיות למכירת סיגריות, קיום אירועים לעידוד עישון, ציורים על העטיפה, מיתוג ועוד.
+
'''פרסום ושיווק של סיגריות ומוצרי טבק''' מתייחס ל[[פרסום]] ול[[שיווק]] של [[סיגריות]] ומוצרי טבק אחרים כמו [[נרגילות|נרגילות]], סיגרים ומקטרות. הפרסום כולל מודעות בעיתונות, בטלוויזיה, בקולנוע, בלוחות מודעות ועוד. השיווק כולל שיטות נוספות להפצת מוצרים כמו [[יחסי ציבור]], [[פרסום סמוי]], חלוקת סיגריות "חינם" לנעים, הצבת מכונות אוטומטיות למכירת סיגריות, קיום אירועים לעידוד עישון, ציורים על העטיפה, מיתוג ועוד.
[[קובץ:Women smoke2.png|ממוזער|400px|עד שנות ה-20 של המאה ה-20 היה [[טאבו]] חברתי על עישון בקרב נשים בציבור, דבר שהקטין מאוד את העישון בקרבן. [[חברות הטבק]] מצאו דרך לשכנע נשים לעשן על ידי הצגת העישון כאקט פמיניסטי שמורד במוסכמות.]]
+
[[קובץ:Women smoke2.png|ממוזער|400px|עד שנות ה-20 של המאה ה-20 היה [[טאבו]] חברתי על עישון בקרב נשים בציבור, דבר שהקטין מאוד את העישון בקרבן. [[חברות הטבק]] מצאו דרך לשכנע נשים לעשן על ידי הצגת העישון כאקט פמיניסטי שמורד במוסכמות. דבר זה מתקיים כיום בקרב נשים ב[[שמרנות|חברות שמרניות]] כמו נשים ערביות צעירות.]]
מיליוני מעשנים וותיקים נפטרים בכל שנה - הן מסיבות טבעיות והן בגלל נזקים בריאותיים של סיגריות. כדי לשמור על נתח השוק שלהן [[חברות הסיגריות]] צריכות להשקיע כספים בפיתוי ושכנוע של קהלים חדשים להתחיל לעשן, להחזיר מעשנים שנגמלו או להגדיל את צריכת הסיגריות של מעשנים. קהלים של מעשנים חדשים מורכבים בעיקר מילדים ונוער וכן מתושבי מדינות עם הכנסה בינונית או נמוכה שבהן המודעות לנזקי העישון נמוכה יותר. משנות ה-50 אחת הטקטיקות החשובות בשיווק סיגריות הייתה [[הכחשת נזקי העישון]] והיבטים בעייתיים אחרים של העישון כמו התמכרות או עישון מיד שנייה. הבנת טקטיקות של פרסום ושיווק של עישון מאפשרת לתכנן בצורה טובה יותר מאמצים של [[מניעת עישון]] בקרב ילדים ובני נוער.  
+
 
 +
מיליוני מעשנים וותיקים נפטרים בכל שנה- הן מסיבות טבעיות והן בגלל [[עישון ובריאות|נזקים בריאותיים של סיגריות]]. כדי לשמור על נתח השוק שלהן [[חברות הסיגריות]] צריכות להשקיע כספים בפיתוי ושכנוע של קהלים חדשים להתחיל לעשן, להחזיר מעשנים שנגמלו או להגדיל את צריכת הסיגריות של מעשנים. קהלים חדשים של מעשנים מורכבים בעיקר מילדים ונוער וכן מתושבי מדינות עם הכנסה בינונית או נמוכה שבהן המודעות לנזקי העישון נמוכה יותר. משנות ה-50 אחת הטקטיקות החשובות בשיווק סיגריות הייתה [[הכחשת נזקי העישון]] והסתרה או מסמוס היבטים בעייתיים אחרים של העישון כמו [[התמכרות לעישון]] או [[עישון פסיבי]]. הבנת טקטיקות של פרסום ושיווק של עישון מאפשרת לתכנן בצורה טובה יותר מאמצים של [[מניעת עישון]] בקרב ילדים ובני נוער.  
    
==היסטוריה של פרסום ושיווק סיגריות==
 
==היסטוריה של פרסום ושיווק סיגריות==

תפריט ניווט