שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוסף בית אחד ,  16:35, 26 במרץ 2020
מ
שורה 93: שורה 93:     
* [[רעב המוני]] - בצורת, מחלות חקלאיות, מלחמות, וכן בעיות חברתיות, עוני, ומיסים גבוהים הובילו לא פעם לרעב המוני, שגורם הן לתמותה והן להולדת פחות ילדים.  
 
* [[רעב המוני]] - בצורת, מחלות חקלאיות, מלחמות, וכן בעיות חברתיות, עוני, ומיסים גבוהים הובילו לא פעם לרעב המוני, שגורם הן לתמותה והן להולדת פחות ילדים.  
* מלחמות - מלחמות הרגו אוכלוסיות שונות, וכן חייבו גיוס של אנשים לצבאות. בעקבות כך נפגע גידול היבולים והיה לא פעם מחסור במזון ורעב. כמו כן מלחמות רבות לוו במגפות שהקטינו עוד יותר את האוכלוסייה. עם זאת חלק מהמלחמות הרגו בעיקר גברים כך שהאוכלוסייה השתקמה במהירות לאחר המלחמה עם הולדת כמות גדולה יותר של ילדים (בדומה ל"ביבי בום" בתום מלחמת העולם השנייה). מלחמות עלולות לפגוע גם בפריון של נשים - לדוגמה נשים רבות בתום מלחמת העולם השנייה פספסו את שנות הפריון שלהן.  
+
* מלחמות - מלחמות הרגו אוכלוסיות שונות, וכן חייבו גיוס של אנשים לצבאות. בעקבות כך נפגע גידול היבולים והיה לא פעם מחסור במזון ורעב. כמו כן מלחמות רבות לוו במגפות שהקטינו עוד יותר את האוכלוסייה. עם זאת חלק מהמלחמות הרגו בעיקר גברים כך שהאוכלוסייה השתקמה במהירות לאחר המלחמה עם הולדת כמות גדולה יותר של ילדים (בדומה ל"בייבי בום" בתום מלחמת העולם השנייה). מלחמות עלולות לפגוע גם בפריון של נשים - לדוגמה נשים רבות בתום מלחמת העולם השנייה פספסו את שנות הפריון שלהן.  
* מגפות - מגפות עלולות להרוג חלק גדול מהאוכלוסייה בתוך מספר חודשים או שנים - דוגמה מרכזית היא הדבר השחור באירופה. דוגמה נוספת היא מגיפות של [[מחלות חקלאיות]] שגורמות לרעב המוני - דוגמה לכך מופיע ב[[רעב תפוחי האדמה בגרינלנד]].  
+
* מגפות - מגפות עלולות להרוג חלק גדול מהאוכלוסייה בתוך מספר חודשים או שנים - דוגמה מרכזית היא הדבר השחור באירופה. דוגמה נוספת היא מגיפות של [[מחלות חקלאיות]] שגורמות לרעב המוני - דוגמה לכך מופיע ב[[רעב תפוחי האדמה באירנלנד]].
    
===טאבו דתי ומסורתי===
 
===טאבו דתי ומסורתי===

תפריט ניווט