שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,324 בתים ,  14:53, 7 באוגוסט 2019
שורה 10: שורה 10:  
האירופאי הראשון שייתכן וראה את אי הפסחא היה דייויס בשנת 1687. אין ידיעות ברורות על כך אומרים שהוא ראה איזו שהיא "אדמה גבוהה". את האדמה הזו "אדמת דייויס" חיפשו רבים כולל רוהבן אשר בוודאות גילה את אי הפסחא בשנת 1722.
 
האירופאי הראשון שייתכן וראה את אי הפסחא היה דייויס בשנת 1687. אין ידיעות ברורות על כך אומרים שהוא ראה איזו שהיא "אדמה גבוהה". את האדמה הזו "אדמת דייויס" חיפשו רבים כולל רוהבן אשר בוודאות גילה את אי הפסחא בשנת 1722.
   −
רוהבן גילה את אי הפסחא ב 1722 כאשר לפי הספירה הנוצרית היה חג הפסחא ולכן הוא נתן לו את השם הזה. התושבים לפי תאורו היו חלקית בעלי אור לבן חלקית בעלי אור אדום וחלק נראו כפולינזים. הרבה היו עם זקן מה שלא אופיני לפולינזים. חלק מהאנשים היו עם אוזניים שהוארכו בכוונה תחילה על ידי עגילים ענקיים. הם השתמשו רק בכלי אבן כלומר חיו עדיין בתקופת האבן. הם חיו בבתים פשוטים מאוד והשתמשו בסירות קטנות מקש שבקושי נכנסו בהם 2 בני אדם. בקיצור הם נראו להם מהעמים הפרימיטיביים ביותר על פני האדמה. לכן הם היו המומים כאשר ראו על האי פסלים ענקיים בגובה של 10 מטרים פסלים בגודל זה הם בחיים לא ראו באירופה. הם לא הבינו איך אנשים כאלה יכלו ליצור להעביר להעמיד פסלים כאלה ולכן החליטו שמדובר בפסלים מחימר שלתוכו תקעו אבנים קטנות מבחוץ. אבל הם לא בדקו את ההשערה הזו.
+
רוהבן גילה את אי הפסחא ב 1722 כאשר לפי הספירה הנוצרית היה חג הפסחא ולכן הוא נתן לו את השם הזה. התושבים לפי תאורו היו חלקית בעלי אור לבן חלקית בעלי אור אדום וחלק נראו כפולינזים. הרבה היו עם זקן מה שלא אופיני לפולינזים. חלק מהאנשים היו עם אוזניים שהוארכו בכוונה תחילה על ידי עגילים ענקיים. הם השתמשו רק בכלי אבן כלומר חיו עדיין בתקופת האבן. הם חיו בבתים פשוטים מאוד מקנה סוף  והשתמשו בסירות קטנות מקש שבקושי נכנסו בהם 2 בני אדם. בקיצור למרות שהתושבים גידלו אז בטאטות, בננות קנה סוכר ותרנגולות, הם נראו להם מהעמים הפרימיטיביים ביותר על פני האדמה. לכן הם היו המומים כאשר ראו על האי פסלים ענקיים בגובה של 10 מטרים. פסלים בגודל זה הם בחיים לא ראו באירופה. הם לא הבינו איך אנשים כאלה יכלו ליצור, להעביר, להעמיד פסלים כאלה ולכן החליטו שמדובר בפסלים מחימר שלתוכו תקעו אבנים קטנות מבחוץ. אבל הם לא בדקו את ההשערה הזו. היחס של רוהבן ואנשיו למקומיים היה דומה ליחס הרגיל של הקולוניזטורים - עושק וגזל. חלק גדול מהנשים וכל הילדים התחבאו מהם. אנשיו הרגו 12 בני אדם במהלך שהות של יום אחד ומיהרו להרים עוגן.
 +
 
 +
אחרי כ 50 שנה לאי הגיעו 2 אוניות ספרדיות. הספרדים נתנו לתושבים לצייר כמה ציורים מתחת לנייר שהם לא אמרו להםמה כתוב בו ולאחר מכן הם הכריזו שהאדמה שייכת לספרד כי התושבים חתמו על הצהרה המאשרת זאת והפליגו משם. גם הם נדהמו כאשר ראו את הפסלים. אחד מהם לקח כלי ברזל והיכה בחוזקה באחד הפסלים. לפסל לא קרה כלום כך שנהיה ברור שהפסל באמת מאבן ולא מחימר. הספרדים התפלאו עוד יותר ואפילו חשבו שהפסלים כנראה לא נוצרו על האי. גם הספרדים שמו לב שבין תושבי האי יש לבני עור ובעלי שער אדמוני ולפעמים עם זקן.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 
{{להשלים}}
 
{{להשלים}}
 +
 
== ההיסטוריה של אי הפסחא כפי שהיא ניראת היום (שנת 2019)==
 
== ההיסטוריה של אי הפסחא כפי שהיא ניראת היום (שנת 2019)==
  
4,291

עריכות

תפריט ניווט