שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  23:02, 1 באוגוסט 2019
מ
החלפת טקסט – "נאו " ב־"נאו-"
שורה 30: שורה 30:  
בשנת 1966 כתב הכלכלן [[קנת' בולדינג]] מאמר מפורסם בשם '''בואה של כלכלת ספינת החלל כדור הארץ. '''
 
בשנת 1966 כתב הכלכלן [[קנת' בולדינג]] מאמר מפורסם בשם '''בואה של כלכלת ספינת החלל כדור הארץ. '''
   −
הדימוי של בולדינג מצביע על כמה נקודות מרכזיות בהן שונה כלכלת אנשי החלל הנמצאים בחללית, מכלכלה של בוקרים במערב הפרוע, שהינו דימוי הן לכלכלה הנהוגה בפועל והן לתאוריה הכלכלית שמסבירה אותה - [[כלכלה נאו קלאסית|הכלכלה הנאו קלאסית]]. [[דיויד קורטן]] פיתח נושא זה תחת השם "בוקרים בספינת חלל" בספרו משנת 1995 "[[כשתאגידים שולטים בעולם]]".
+
הדימוי של בולדינג מצביע על כמה נקודות מרכזיות בהן שונה כלכלת אנשי החלל הנמצאים בחללית, מכלכלה של בוקרים במערב הפרוע, שהינו דימוי הן לכלכלה הנהוגה בפועל והן לתאוריה הכלכלית שמסבירה אותה - [[כלכלה נאו-קלאסית|הכלכלה הנאו-קלאסית]]. [[דיויד קורטן]] פיתח נושא זה תחת השם "בוקרים בספינת חלל" בספרו משנת 1995 "[[כשתאגידים שולטים בעולם]]".
    
;צפיפות האוכלוסייה והשפעות הדדיות:
 
;צפיפות האוכלוסייה והשפעות הדדיות:
שורה 36: שורה 36:     
;משאבים מתכלים:
 
;משאבים מתכלים:
בעולם הבוקרים יש כמדומה משאבים בלתי נדלים של אדמה, זהב, ושאר משאבי טבע. בדומה לכך מניחה התאוריה הכלכלית הנאו קלאסית שמשאבי טבע הינם בלתי מוגבלים, וכי באמצעות שיפורים בטכנולוגיה, ניתן להשיג כל כמות של משאב טבע. לעומתם, חיים האסטרונאוטים עם מלאים מוגבלים וסופיים של [[חומרי גלם]] וזרם מוגבל של [[אנרגיה]].
+
בעולם הבוקרים יש כמדומה משאבים בלתי נדלים של אדמה, זהב, ושאר משאבי טבע. בדומה לכך מניחה התאוריה הכלכלית הנאו-קלאסית שמשאבי טבע הינם בלתי מוגבלים, וכי באמצעות שיפורים בטכנולוגיה, ניתן להשיג כל כמות של משאב טבע. לעומתם, חיים האסטרונאוטים עם מלאים מוגבלים וסופיים של [[חומרי גלם]] וזרם מוגבל של [[אנרגיה]].
    
;פסולת:
 
;פסולת:

תפריט ניווט