שינויים

נוספו 958 בתים ,  07:56, 10 בנובמבר 2016
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ספירלת המאפיה החוקית''' היא [[תהליך]] שבו [[מוסד חברתי|ארגונים]], [[טכונולוגיה|טכנולוגיות]] ומנהגים הופכים להיות דבר חוקי ומקובל למרות שהם פוגעים באנשים או מסכנים את עתיד החברה כולה או של האנושות. התהליך המרכזי של ספירלת המאפיה החוקית הוא שארגונים (בעיקר פירמות) ואנשים מקבלים [[כסף]], ובאמצעות כסף זה משמשים כדי להגן על הטכנוליגה או הנוהג.  
+
'''ספירלת המאפיה החוקית''' היא [[תהליך]] שבו [[מוסד חברתי|ארגונים]], [[טכונולוגיה|טכנולוגיות]] ומנהגים הופכים להיות דבר חוקי ומקובל למרות שהם פוגעים באנשים או מסכנים את עתיד החברה כולה או של האנושות. התהליך המרכזי של ספירלת המאפיה החוקית הוא שארגונים (בעיקר פירמות) ואנשים מקבלים [[כסף]], ובאמצעות כסף זה משמשים כדי להגן על הטכנולוגיה או הנוהג.  
   −
דוגמאות  עישון אלכוהלול עבדים מכוניות. פתרון - כאשר משהו מתחיל למכור ליותר ויותר אנשים עליו להוכיח בטיחות.  
+
בנתיב אבולויוני אחד - הארגון שמוכר משתמש בכסף שלו (בסיוע מומחים שונים כמו פרסומאים, פסיכולוגים, אנשי יחסי ציבור, מדענים)  כדי להשפיע על אנשי מקצוע, פוליטיקאים, עיתונאים אנשי תרבות כדי לחסום הכרה בנזקים שהוא גורם ולמנוע פעילות של השלטונות או מוסדות תרבות וכלכלה נגדו. בנתיב אובוליוני אחר נעשת חסימה בזמן של הנוהג או הטכנולוגיה , משום כך היא לא מתפתחת ויש הכרה רחבה הן מקצועית והן פוליטית ותרבותית שאין לאפשר אותה .  
   −
ראו גם - זהירות מונעת, מוצר ציבורי
+
דוגמאות  עישון, אלכוהול, עבדים, מכוניות. פתרון - כאשר משהו מתחיל למכור ליותר ויותר במעבר מעבר לסף מסויים עליו להוכיח בטיחות ואי פוגענות.
 +
 
 +
ראו גם - [[זהירות מונעת]], [[מוצר ציבורי]] [[השהייה]]
 +
[[נעילה טכנולוגית]], [[נעילה טכנו-מוסדית]]
    
[[קטגוריה:בטיחות]]
 
[[קטגוריה:בטיחות]]
 
[[קטגוריה:רפואה מונעת]]
 
[[קטגוריה:רפואה מונעת]]
[[קטגוריה:בריאותפפ
+
[[קטגוריה:בריאות]]
 +
[[קטגוריה:קיימות]]
 +
[[קטגוריה:במחקר]]