שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,852 בתים ,  11:06, 20 בנובמבר 2012
יצירת דף עם התוכן "'''international tax on war''' , מס עולמי על מלחמות, הוא הרעיון לפיו ינתנו תמריצים כלכליים נגד קיום של מ..."
'''international tax on war''' , מס עולמי על מלחמות, הוא הרעיון לפיו ינתנו תמריצים כלכליים נגד קיום של מלחמות, יחד עם אלמנט של פיצוי לקורבנות האלימות שהמלחמה יצרה. זהו מס פיגובאיני על מלחמה, שבו מדינות נייטרליות, לוקחות כסף ממדינה שהרגה אנשים ומעבירים את הכסף לקורבנות האלימות. בגישה זו במקום לנסות למנוע לגמרי מלחמה לגמרי על ידי חקיקה, ופיקוח יקרים, או על ידי סנקציות כלכליות לאחר שהחלה המלחמה. מספקים מראש תמריץ כלכלי להמנע ממלחמות.

מס כזה יכול להתאפשר בתנאים הבאים: יש מסחר בינלאומי והשקעות בינלאומיות, יחד עם דמוקרטיה בחלק מהמדינות החזקות מבחינה כלכלית ואינטרס בינלאומי, בעיקר של חברות בינלאומיות חזקות להקטין את רמת האלימות וההרס.

מסה קריטית של מדינות יכולות להחליט שמדינת שקונות נשק יפקידו ערבונות מראש. כל מדינה מפקידה כספים במספר מדינות. היות ויש מסחר בינלאומי, הכספים של כל מדינה מושקעים בדרך כלל במספר גדול של מדינות שברוב הסכסוכים הם נייטרליות במידה מספקת כדי לאכוף את מס האנטי מלחמתי. כדאי לספק תמריצים כלכליים למדינות הנייטרליות לאפשר הוצאה של הכסף במקרה של תביעות. לדוגמה 10% מהכסף שמיועד לקורבנות האלימות ילך למדינה שהחזיקה בערבונות.

במידה ופורץ סכסוך, הערבונות שהופקדו מצד מדינה אחת במדינות נייטרליות, משמשים כדי לשלם פיצויים לצד שנפגע. ניתן לשכלל מס זה בדרכים שונות כמו להטיל חלק מהמיסוי על יצרניות הנשק.

כדאי להתחיל במס זה בסכומים נמוכים שלא יועררו התנגדות חריפה מידי מצד יצרניות הנשק ומדינות שמעורבות במלחמות, ובאופן הדרגתי לעלות את המס.

המס יכול להיות מוטל על הרג, פציעה, פגיעה ברכוש ואולי גם על פגיעה במסחר. באופן זה המס מעודד מדינות להשקיע כסף באמצעי הגנה ולהשקיע פחות כסף באמצעים תוקפניים.

[[קטגוריה:אלימות]]
[[קטגוריה:מלחמה]]
[[קטגוריה:דמוקרטיה]]
[[קטגוריה:שלום]]

תפריט ניווט