שינויים

אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''אי שוויון תחבורתי''' מציין את ההשפעות של הבדלים בגישה ל[[תחבורה]] ואפשרויות ניידות פיזית, בין אוכלוסיות שונות, ואת ההשפעה הכלכלית והחברתית של הבדלים אלה על היבטים אחרים כמו [[אי שוויון כלכלי]] ו[[אי שוויון בריאותי]], השתתפות בדמוקרטיה ועוד. ההבדלים יכולים להיות על רקע מקום מגורים, הכנסה או מעמד כלכלי-חברתי, גיל, ומגדר.  
+
'''אי שוויון תחבורתי''' מציין את ההשפעות של הבדלים בגישה ל[[תחבורה]] ואפשרויות ניידות פיזית, בין אוכלוסיות שונות, ואת ההשפעה הכלכלית והחברתית של הבדלים אלה על היבטים אחרים כמו [[אי שוויון כלכלי]] ו[[אי שוויון בריאותי]], השתתפות בדמוקרטיה ועוד. ההבדלים יכולים להיות על רקע מקום מגורים, הכנסה או מעמד כלכלי-חברתי, גיל, מגדר, ומצב בריאותי.  
   −
ההסתמכות הגדלה על [[רכב פרטי]] לצורכי תחבורה, [[תכנון מוטה רכב פרטי]] ו[[פרבור]] תורמים לכך שמי שאין לו רכב סובל מקשיי ניידות. תושבים [[עוני|עניים]] וכן נשים, קשישים, ילדים ונוער, סובלים מגישה נחותה יותר למקומות לימוד, תעסוקה, קניות ובריאות בכך הרכב הפרטי מתפקד כאמצעי של [[מלכודת עוני]]. דבר זה בא ביתר ביטוי בישובים [[פרבור|פרבריים]] וכן בשכונות ובישובים שאין אליהם שירות טוב של [[תחבורה ציבורית]]. אוכלוסיות אלה הופכות תלויות באוכלוסיות אחרות לשם ניידות, או מבלות שעות נסיעה ארוכות ב[[תחבורה ציבורית]].  
+
ההסתמכות הגדלה על [[מכונית|מכונית פרטית]] לצורכי תחבורה, [[תכנון מוטה רכב פרטי]] ו[[פרבור]] תורמים לכך שמי שאין לו מכונית פרטית סובל מקשיי ניידות. תושבים [[עוני|עניים]] וכן נשים, קשישים, ילדים ונוער, סובלים מגישה נחותה יותר למקומות לימוד, תעסוקה, קניות ובריאות בכך הרכב הפרטי מתפקד כאמצעי של [[מלכודת עוני]]. דבר זה בא ביתר ביטוי בישובים [[פרבור|פרבריים]] וכן בשכונות ובישובים שאין אליהם שירות טוב של [[תחבורה ציבורית]]. אוכלוסיות אלה הופכות תלויות באוכלוסיות אחרות לשם ניידות, או מבלות שעות נסיעה ארוכות ב[[תחבורה ציבורית]].
 +
 
 +
בעיית נוספת היא בעיית נגישות  של [[נכות|אנשים בעלי מגבלות]] למקומות שונים כמו מקומות עבודה, קלפיות, חנויות ובתים פרטיים.