שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "ואו" ב־"ו/או"
שורה 1: שורה 1: −
'''דו"ח מקינזי על המודל העסקי הקואופרטיבי''' - בתחילת שנת 2012 התבקשה חברת הייעוץ מקינזי (McKinsey and Company) לנתח את המודל העסקי הקואופרטיבי ולהציג את האתגרים וההזדמנויות העיקריות של ה[[קואופרטיב]] בעידן הנוכחי. להלן סיכום הממצאים העיקריים של הדו"ח שהוכן.  
+
'''דו"ח מקינזי על המודל העסקי הקו/אופרטיבי''' - בתחילת שנת 2012 התבקשה חברת הייעוץ מקינזי (McKinsey and Company) לנתח את המודל העסקי הקו/אופרטיבי ולהציג את האתגרים וההזדמנויות העיקריות של ה[[קו/אופרטיב]] בעידן הנוכחי. להלן סיכום הממצאים העיקריים של הדו"ח שהוכן.  
   −
==איך קואופרטיבים צומחים?==
+
==איך קו/אופרטיבים צומחים?==
 
שלושה גורמים יוצרים צמיחה בתאגידים עסקיים:  
 
שלושה גורמים יוצרים צמיחה בתאגידים עסקיים:  
 
===הגדלת נתח שוק===
 
===הגדלת נתח שוק===
הגורמים המאפשרים לקואופרטיבים להגדיל את נתחי השוק שלהם כוללים מיקוד במתן מענה לצרכי החברים, היכרות טובה יותר עם השווקים בהם עוסקים והיצמדותם למערכת ערכית המשרתת את חבריהם.
+
הגורמים המאפשרים לקו/אופרטיבים להגדיל את נתחי השוק שלהם כוללים מיקוד במתן מענה לצרכי החברים, היכרות טובה יותר עם השווקים בהם עוסקים והיצמדותם למערכת ערכית המשרתת את חבריהם.
לקואופרטיבים יתרונות אשר עשויים להגדיל את כושר הצמיחה שלהם: מינוף היתרון היחסי הפוטנציאלי הטמון במודל הבעלות הקואופרטיבית ( מיקוד במתן מענה לצרכי החברים במקום מקסום רווח בטווח הקצר).
+
לקו/אופרטיבים יתרונות אשר עשויים להגדיל את כושר הצמיחה שלהם: מינוף היתרון היחסי הפוטנציאלי הטמון במודל הבעלות הקו/אופרטיבית ( מיקוד במתן מענה לצרכי החברים במקום מקסום רווח בטווח הקצר).
לעומת זאת, קואופרטיבים אינם נהנים מצמיחה נוכח עיסוק בקטעי שוק (מוצרים ושירותים) המתפתחים במהירות. שני הגורמים המסבירים את חולשתם בתחום זה הם המיקוד במתן מענה לצרכי החברים ולא על פיתוח מוצרים חדשים, והקושי היחסי של קואופרטיב להקצות הון לפיתוח שווקים חדשים.
+
לעומת זאת, קו/אופרטיבים אינם נהנים מצמיחה נוכח עיסוק בקטעי שוק (מוצרים ושירותים) המתפתחים במהירות. שני הגורמים המסבירים את חולשתם בתחום זה הם המיקוד במתן מענה לצרכי החברים ולא על פיתוח מוצרים חדשים, והקושי היחסי של קו/אופרטיב להקצות הון לפיתוח שווקים חדשים.
היעדר מאמץ תמידי לחדור לשווקים חדשים הינה החולשה העסקית העיקרית של הקואופרטיב. חולשה זו נובעת כנראה מהמיקוד במתן מענה לצרכים הקיימים של חברי הקואופרטיב. חולשה זו היא האתגר העיקרי של הקואופרטיבים אך גם ההזדמנות העיקרית שלהם. קואופרטיבים חייבים להשקיע מאמץ לגלות את צרכי חבריהם שאינם מקבלים היום מענה ולכוון את מדיניות הפיתוח שלהם למיצוי ההזדמנויות הפוטנציאליות.
+
היעדר מאמץ תמידי לחדור לשווקים חדשים הינה החולשה העסקית העיקרית של הקו/אופרטיב. חולשה זו נובעת כנראה מהמיקוד במתן מענה לצרכים הקיימים של חברי הקו/אופרטיב. חולשה זו היא האתגר העיקרי של הקו/אופרטיבים אך גם ההזדמנות העיקרית שלהם. קו/אופרטיבים חייבים להשקיע מאמץ לגלות את צרכי חבריהם שאינם מקבלים היום מענה ולכוון את מדיניות הפיתוח שלהם למיצוי ההזדמנויות הפוטנציאליות.
    
===צמיחה בהכנסות עקב גידול בביקושים למוצרי התאגיד (portfolio momentum )===
 
===צמיחה בהכנסות עקב גידול בביקושים למוצרי התאגיד (portfolio momentum )===
המחקר מגלה שתאגידים קואופרטיבים צמחו בתקופה של 2005-2010 בשיעור דומה לחברות בורסאיות (7.9% לעומת 8.7%  בהתאמה).  
+
המחקר מגלה שתאגידים קו/אופרטיבים צמחו בתקופה של 2005-2010 בשיעור דומה לחברות בורסאיות (7.9% לעומת 8.7%  בהתאמה).  
אך מרכיבי הצמיחה היו שונים בין שני המודלים העסקיים. קואופרטיבים הגדילו את נתח השוק שלהם יותר מאשר החברות הבורסאיות.  
+
אך מרכיבי הצמיחה היו שונים בין שני המודלים העסקיים. קו/אופרטיבים הגדילו את נתח השוק שלהם יותר מאשר החברות הבורסאיות.  
 
שיעורי צמיחה הנובעים מרכישות ומיזוגים היו דומים. חברות בורסאיות צמחו יותר עקב גידולים בביקושים למוצריהן.
 
שיעורי צמיחה הנובעים מרכישות ומיזוגים היו דומים. חברות בורסאיות צמחו יותר עקב גידולים בביקושים למוצריהן.
    
===רכישות ומיזוגים===
 
===רכישות ומיזוגים===
   −
==שיפורים תפעוליים בתאגיד הקואופרטיבי==
+
==שיפורים תפעוליים בתאגיד הקו/אופרטיבי==
ההבדל בין התאגיד הקואופרטיבי והחברה הבורסאית בא לידי ביטוי גם ביעילות ובאפקטיביות התפעולית. למודל הקואופרטיבי יתרונות מובהקים בתחום. יחד עם זה המודל גם יוצר אתגרים ייחודיים.  
+
ההבדל בין התאגיד הקו/אופרטיבי והחברה הבורסאית בא לידי ביטוי גם ביעילות ובאפקטיביות התפעולית. למודל הקו/אופרטיבי יתרונות מובהקים בתחום. יחד עם זה המודל גם יוצר אתגרים ייחודיים.  
המודל הקואופרטיבי יוצר התאמה בין צרכי החברים והאסטרטגיה העסקית ומייצר מידה גדולה של מחויבות ונאמנות בקרב העובדים בתאגיד. מחויבות זאת נובעת בין היתר מהמיקוד על מתן מענה לצרכים במקום מקסום רווחים.
+
המודל הקו/אופרטיבי יוצר התאמה בין צרכי החברים והאסטרטגיה העסקית ומייצר מידה גדולה של מחויבות ונאמנות בקרב העובדים בתאגיד. מחויבות זאת נובעת בין היתר מהמיקוד על מתן מענה לצרכים במקום מקסום רווחים.
   −
לעומת זאת קואופרטיבים מתאפיינים בתגובות אטיות ולא מספקות לשינויים בסביבה העסקית שלהם. כמו כן, קואופרטיבים משקיעים פחות במאמץ להבטיח מיומנויות ניהוליות ותפעוליות אשר נדרשות ליצירת יתרון תחרותי.  
+
לעומת זאת קו/אופרטיבים מתאפיינים בתגובות אטיות ולא מספקות לשינויים בסביבה העסקית שלהם. כמו כן, קו/אופרטיבים משקיעים פחות במאמץ להבטיח מיומנויות ניהוליות ותפעוליות אשר נדרשות ליצירת יתרון תחרותי.  
קואופרטיבים ניצבים בפני אתגר מהותי במציאת איזון בין הערכים הדמוקרטיים לבין הזריזות והגמישות הניהולית. הקשיים בתחום זה באים לידי ביטוי בתהליכי קבלת החלטות במסגרת הקואופרטיבית.  
+
קו/אופרטיבים ניצבים בפני אתגר מהותי במציאת איזון בין הערכים הדמוקרטיים לבין הזריזות והגמישות הניהולית. הקשיים בתחום זה באים לידי ביטוי בתהליכי קבלת החלטות במסגרת הקו/אופרטיבית.  
   −
'''על קואופרטיבים לאמץ שלושה נהלים אשר ישפרו את התפעול שלהם:'''
+
'''על קו/אופרטיבים לאמץ שלושה נהלים אשר ישפרו את התפעול שלהם:'''
    
* מינוי גורמים מקצועיים חיצוניים כחברי מועצות מנהלים.
 
* מינוי גורמים מקצועיים חיצוניים כחברי מועצות מנהלים.
* פיתוח מנגנונים אשר מחזקים את שיתופי הפעולה וחילופי רעיונות בין חלקים/אגפים שונים של הקואופרטיב.
+
* פיתוח מנגנונים אשר מחזקים את שיתופי הפעולה וחילופי רעיונות בין חלקים/אגפים שונים של הקו/אופרטיב.
 
* פיתוח יכולות מימון למיצוי הזדמנויות עסקיות חדשות גם אם הן אינן משרתות מידית את האינטרסים של החברים.
 
* פיתוח יכולות מימון למיצוי הזדמנויות עסקיות חדשות גם אם הן אינן משרתות מידית את האינטרסים של החברים.
   −
==בנקים קואופרטיביים : שינוי זה הזדמנות==
+
==בנקים קו/אופרטיביים : שינוי זה הזדמנות==
סקטור הבנקאות נכנס לעידן חדש. בעקבות המשבר הפיננסי של השנים האחרונות יחולו שינויים במודל העסקי של בנקים רבים. יחד עם זאת ישנן הזדמנויות רבות בפיתוח המואץ במדינות מתפתחות. שינויים טכנולוגיים וגישות חדשות בקרב לקוחות יוצרים בסיס למהפכה בתחום הבנקאות הקמעונאית. על מנת להתמודד בהצלחה עם שלל האתגרים על [[בנק שיתופי|הבנקים הקואופרטיביים]] להבין את המגמות המעצבות מחדש את תעשיית מתן שירותים פיננסיים.  
+
סקטור הבנקאות נכנס לעידן חדש. בעקבות המשבר הפיננסי של השנים האחרונות יחולו שינויים במודל העסקי של בנקים רבים. יחד עם זאת ישנן הזדמנויות רבות בפיתוח המואץ במדינות מתפתחות. שינויים טכנולוגיים וגישות חדשות בקרב לקוחות יוצרים בסיס למהפכה בתחום הבנקאות הקמעונאית. על מנת להתמודד בהצלחה עם שלל האתגרים על [[בנק שיתופי|הבנקים הקו/אופרטיביים]] להבין את המגמות המעצבות מחדש את תעשיית מתן שירותים פיננסיים.  
    
'''חמש מגמות יאפיינו את פיתוח שוק השירותים הפיננסיים בעשור הקרוב:'''   
 
'''חמש מגמות יאפיינו את פיתוח שוק השירותים הפיננסיים בעשור הקרוב:'''   
שורה 39: שורה 39:  
* ניהול מידע אודות לקוחות ושימוש במערכות מידע מתוחכמות יותר.
 
* ניהול מידע אודות לקוחות ושימוש במערכות מידע מתוחכמות יותר.
   −
בנקים קואופרטיבים חייבים למנף את יכולות שירות הלקוחות שלהם על מנת לספק את השירות הטוב ביותר בשוק. הקואופרטיבים חייבים לזהות את הצרכים החשובים ביותר של לקוחותיהם ולהשקיע בשיפור השירות בתחומים אלה.  
+
בנקים קו/אופרטיבים חייבים למנף את יכולות שירות הלקוחות שלהם על מנת לספק את השירות הטוב ביותר בשוק. הקו/אופרטיבים חייבים לזהות את הצרכים החשובים ביותר של לקוחותיהם ולהשקיע בשיפור השירות בתחומים אלה.  
   −
על קואופרטיבים לבחון מחדש את נכונותם להתרחב מביתם הגיאוגרפי לשווקים נוספים במדינות שונות.  
+
על קו/אופרטיבים לבחון מחדש את נכונותם להתרחב מביתם הגיאוגרפי לשווקים נוספים במדינות שונות.  
   −
הירידה הצפויה בחשיבות הסניף הפיזי תחייב התייחסות של קואופרטיבים לשימוש מושכל באינטרנט ורשתות חברתיות כולל התייחסות לממשל תאגידי דמוקרטי בעידן תקשורת המידע.
+
הירידה הצפויה בחשיבות הסניף הפיזי תחייב התייחסות של קו/אופרטיבים לשימוש מושכל באינטרנט ורשתות חברתיות כולל התייחסות לממשל תאגידי דמוקרטי בעידן תקשורת המידע.
      −
==שמירת התחרותיות של קואופרטיבים קמעונאיים בעולם משתנה==
+
==שמירת התחרותיות של קו/אופרטיבים קמעונאיים בעולם משתנה==
    
'''שש מגמות יאפיינו את עולם הקמעונאות בעשור הקרוב:'''  
 
'''שש מגמות יאפיינו את עולם הקמעונאות בעשור הקרוב:'''  
שורה 57: שורה 57:  
# אי היציבות בעלויות סחורות ותשומות נוספות יקשו על תכנון ותפעול
 
# אי היציבות בעלויות סחורות ותשומות נוספות יקשו על תכנון ותפעול
   −
מגמות אלו ישפיעו על כל התאגידים הקמעונאיים אך יהוו אתגר ייחודי לקואופרטיב הקמעונאי.
+
מגמות אלו ישפיעו על כל התאגידים הקמעונאיים אך יהוו אתגר ייחודי לקו/אופרטיב הקמעונאי.
    
חשיבות ההיכרות האישית באמצעות החנות הפיזית (יתרון חשוב היום) תעמוד במבחן בעידן בו ישנן חלופות רבות לביקור בסניף המקומי של הרשת הקמעונאית.
 
חשיבות ההיכרות האישית באמצעות החנות הפיזית (יתרון חשוב היום) תעמוד במבחן בעידן בו ישנן חלופות רבות לביקור בסניף המקומי של הרשת הקמעונאית.
   −
תגבר התחרות באמצעות שירות לקוחות איכותי וייחודי. קואופרטיבים יצטרכו לזהות את הרצונות ועדיפויות העיקריות של חבריהם ולתת להם מענה בצורה טובה יותר מכל המתחרים.
+
תגבר התחרות באמצעות שירות לקוחות איכותי וייחודי. קו/אופרטיבים יצטרכו לזהות את הרצונות ועדיפויות העיקריות של חבריהם ולתת להם מענה בצורה טובה יותר מכל המתחרים.
   −
על הקואופרטיבים לבחון איך למנף את האינטרנט והמדיה החברתית לחזק את קשריהם עם ציבור החברים.
+
על הקו/אופרטיבים לבחון איך למנף את האינטרנט והמדיה החברתית לחזק את קשריהם עם ציבור החברים.
   −
קואופרטיבים קמעונאיים חייבים להגביר את שיתופי הפעולה בינם לבין עצמם על מנת להשיג יתרונות תחרותיים.
+
קו/אופרטיבים קמעונאיים חייבים להגביר את שיתופי הפעולה בינם לבין עצמם על מנת להשיג יתרונות תחרותיים.
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
שורה 71: שורה 71:       −
[[קטגוריה:קואופרטיבים]]
+
[[קטגוריה:קו/אופרטיבים]]

תפריט ניווט