שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,382 בתים ,  13:06, 11 במרץ 2014
יצירת דף עם התוכן "'''הון תעשייתי''' הם מכונות ומפעלים המסייעים למהלך הייצור ומעלים את פריון העובדים. הון ב..."
'''הון תעשייתי''' הם מכונות ומפעלים המסייעים למהלך הייצור ומעלים את פריון העובדים. [[הון]] בניגוד ל[[חומרי גלם]] אינו מתכלה בתהליך הייצור או שהוא עובר תהליך [[בלייה]] בקצב איטי בהרבה יחסית לחומרי הגלם עצמם.

מאז [[המהפכה התעשייתית]] עלה מאד השימוש בהון תעשייתי על ידי [[תהליך|תהליכים]] שונים כמו מיכון משימות, הקמת [[פסי ייצור]] ותהליכי ייצור ולוגיסטיקה שמאפשרים הספקה שוטפת של [[חומרי גלם]] ואנרגיה, וקיום של [[אנרגיה מחצבית]] שמאפשרת קיום של [[אקסרגיה]] לתפעול המנועים והמכונות.

ב[[כלכלה נאו קלאסית]] הון תעשייתי הוא שם נרדף ל[[הון]] ואין הבחנה בדרך כלל בין שני הדברים. בעשורים האחרונים נכנס מונח חדש בשם [[הון אנושי]] כדי לציין סוגי [[ידע]] ו[[מידע]] שמקנים יתרונות בייצור גם ללא תוספת ניכרת של ציוד. ההון האנושי מסביר יצירת ערך כלכלי על ידי מעט ציוד פיזי.

ב[[כלכלה אקולוגית]] הון תעשייתי הוא אחד מ-4 סוגים של הון שמאפשרים את הייצור:
* הון תעשייתי - מכונות ומפעלים.
* [[הון טבעי]] - מערכות אקולוגיות ועופרות מחצבים בריכוזים גבוה שמאפשרים הספקת חומרי גלם ומספקים זרם של [[שירותי המערכת האקולוגית]] כמו טיהור אוויר, ייצור חמצן וכו'.
* [[הון אנושי]]
* [[הון חברתי]] - מדדים כמו רמת ה[[אמון]] שיש בחברה או מספר הקשרים החברתיים שיש וחוזקם שמאפשרים קיום של ייצור, צריכה, מסחר, קיום רכוש ועוד, וכן תורמים ישירות ל[[רווחה חברתית]].

[[קטגוריה:הון]]
[[קטגוריה:ייצור]]
[[קטגוריה:כלכלה נאו קלאסית]]
[[קטגוריה:טכנולוגיה]]
[[קטגוריה:עובדים ועבודה]]
[[קטגוריה:כלכלה אקולוגית]]

תפריט ניווט