שינויים

נוספו 1,417 בתים ,  14:31, 5 באוגוסט 2020
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ועדת ברונדטלנד''', או בשמה הרשמי '''הוועדה העולמית לסביבה ופיתוח''' (באנגלית: '''Brundtland Commission''' או בשמה הרשמי: '''World Commission on Environment and Development''' - '''WCED'''), היא הוועדה העולמית לסביבה ולפיתוח של האו"ם. נקראה על שם העומד בראשה, Gro Harlem Brundtland.  
+
'''ועדת ברונדטלנד''', (Brundtland Commission) או בשמה הרשמי '''הוועדה העולמית לסביבה ופיתוח''' ('''World Commission on Environment and Development''' - '''WCED'''), היתה וועדה העולמית לסביבה ולפיתוח של האו"ם בשנים 1983-87.  
   −
==דו"ח ברונדטלנד==
+
יו"ר הוועדה, [[גרו הרלם ברונדטלנד]], מונתה על ידי מזכ"ל האו"ם חאבייר פרז דה קואלאר בדצמבר 1983. באותה עתה הכריזה העצרת הכללית של האו"ם כי ישנה הידרדרות קשה של [[הסביבה הטבעית]] ושל [[משאבי הטבע]]. בכדי לפגוש מדינות לפעול ולקידום פיתוח בר-קיימא יחד, האו"ם החליט להקים את ועדת ברונדטלנד. [[גרו הרלם ברונדטלנד]] הייתה ראש ממשלת נורבגיה לשעבר ונבחרה בגלל הרקע החזק שלה במדעים וב[[בריאות הציבור]].  
דו"ח ברונדטלנד, אשר נקרא גם Our Common Future (עתידנו המשותף) יצא בשנת [[1987]] ודן ב[[פיתוח בר קיימא]].
     −
הטקסט המלא של הדונמצא כאן. [http://www.are.admin.ch/are/en/nachhaltig/international_uno/unterseite02330/]
+
ועדת ברונדטלנד התפרקה רשמית בדצמבר 1987 לאחר ששחררה את דו"עתידנו המשותף" באוקטובר 1987. החל באפריל 1988 החל לפעול "מרכז הארגון לעתידנו המשותף"  במקום הנציבות.
   −
==ראו גם==
+
== דו"ח "עתידנו המשותף"==
 +
דו"ח "עתידנו המשותף" (Our Common Future) אשר מכונה גם דו"ח ברונדטלנד, יצא בשנת [[1987]] ודן ב[[פיתוח בר קיימא]]. המסמך כתוב בצורה נגישה ופופולרי והגדיר את המונח "[[פיתוח בר-קיימא]]". העתיד המשותף שלנו זכה בפרס אוניברסיטת לואיוויל גראוומאייר בשנת 1991.  הטקסט המלא של הדו"ח נמצא כאן. [http://www.are.admin.ch/are/en/nachhaltig/international_uno/unterseite02330/]
 +
 
 +
==ראו גפ==
 +
* [[פיתוח בר קיימא]]
 +
* [[מוצר ציבורי]]
 +
* [[יעדי פיתוח בר קיימא של ארגון האומות המאוחדות]]
 
*[[הצעד הטבעי]]
 
*[[הצעד הטבעי]]
   שורה 14: שורה 19:  
[[קטגוריה:תחקירים ודו"חות]]
 
[[קטגוריה:תחקירים ודו"חות]]
 
[[קטגוריה:סביבה]]
 
[[קטגוריה:סביבה]]
 +
[[קטגוריה:קיימות]]
 +
[[קטגוריה:כלכלה בת קיימא]]
 +
[[קטגוריה:פוליטיקה עולמית]]