שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "מאד." ב־"מאוד."
שורה 70: שורה 70:     
;השקעה בקידום בריאות:
 
;השקעה בקידום בריאות:
במדדים רבים של [[בריאות הציבור]] - בהקשרים של [[קידום בריאות]] רואים ירידה או ביצועים לא טובים של ישראל. בתחום של [[מניעת עישון]] ישראל מפגרת אחרי מדינות מערביות רבות, ואחרי שנים רבות של ירידה באחוז המעשנים יש עליה באחוזי העישון מאז 2013 הן בקרב הנוער והן בכלל האוכלוסייה. המאמצים של משרד הבריאות בתחום הם נמוכים מאד. בתחום ה[[תזונה]] חלה עליה מדאיגה בתחום של צריכת [[סוכר]] וישראל היא בין המדינות הגבוהות בעולם בצריכת הסוכר, כמו כן יש מגמה [[השמנה]] היבטים אלה מצטרפים למדיניות מהוססת ומודעות נמוכה לגבי [[תזונה בריאה]] בישראל. לגבי [[פעילות גופנית]] בישראל יש עליה במודעות לחשיבות תחום זה, ומצד שני יש ירידה ב[[הולכי רגל בישראל]] ו[[תכנון מוטה מכוניות]] שמונע [[תחבורה פעילה]] ו[[אורח חיים פעיל]]. בתחום [[בטיחות הדרכים בישראל]] ובתחום [[זיהום אוויר בישראל]] ניכרת עשיה לא החלטית, מודעות נמוכה ופער ניכר בין ישראל לבין מדינות מערביות אחרות. יש לציין כי בתחומים רבים ההשפעה של [[גורם סיכון בריאותי|גורמי סיכון]] יכול לעבור זמן רב בין הבעיה עצמה לבין הביטוי שלה - לדוגמה פער של 20 שנה בין עליית שיעורי העישון לבין עליה בשיעורי [[סרטן ריאה]].  
+
במדדים רבים של [[בריאות הציבור]] - בהקשרים של [[קידום בריאות]] רואים ירידה או ביצועים לא טובים של ישראל. בתחום של [[מניעת עישון]] ישראל מפגרת אחרי מדינות מערביות רבות, ואחרי שנים רבות של ירידה באחוז המעשנים יש עליה באחוזי העישון מאז 2013 הן בקרב הנוער והן בכלל האוכלוסייה. המאמצים של משרד הבריאות בתחום הם נמוכים מאוד. בתחום ה[[תזונה]] חלה עליה מדאיגה בתחום של צריכת [[סוכר]] וישראל היא בין המדינות הגבוהות בעולם בצריכת הסוכר, כמו כן יש מגמה [[השמנה]] היבטים אלה מצטרפים למדיניות מהוססת ומודעות נמוכה לגבי [[תזונה בריאה]] בישראל. לגבי [[פעילות גופנית]] בישראל יש עליה במודעות לחשיבות תחום זה, ומצד שני יש ירידה ב[[הולכי רגל בישראל]] ו[[תכנון מוטה מכוניות]] שמונע [[תחבורה פעילה]] ו[[אורח חיים פעיל]]. בתחום [[בטיחות הדרכים בישראל]] ובתחום [[זיהום אוויר בישראל]] ניכרת עשיה לא החלטית, מודעות נמוכה ופער ניכר בין ישראל לבין מדינות מערביות אחרות. יש לציין כי בתחומים רבים ההשפעה של [[גורם סיכון בריאותי|גורמי סיכון]] יכול לעבור זמן רב בין הבעיה עצמה לבין הביטוי שלה - לדוגמה פער של 20 שנה בין עליית שיעורי העישון לבין עליה בשיעורי [[סרטן ריאה]].  
    
ההשקעה של ישראל בקידום בריאות היא נמוכה - כך לדוגמה אדם אחד בלבד ממונה במשרד הבריאות על מניעת עישון. ישראל גם כמעט אינה יוזמת מחקרים לצרכי מניעת עישון. בתחום התזונה משרד הבריאות חזר בו מתכנית לקדם מודעות לעודף סוכר ומלח במוצרי מזון רבים.
 
ההשקעה של ישראל בקידום בריאות היא נמוכה - כך לדוגמה אדם אחד בלבד ממונה במשרד הבריאות על מניעת עישון. ישראל גם כמעט אינה יוזמת מחקרים לצרכי מניעת עישון. בתחום התזונה משרד הבריאות חזר בו מתכנית לקדם מודעות לעודף סוכר ומלח במוצרי מזון רבים.

תפריט ניווט