שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יצירת דף עם התוכן "'''קשרי הון-שלטון-עיתון''' או '''הון שלטון תקשורת''' מתארים את משולש האינטרסים בין בעלי הון..."
'''קשרי הון-שלטון-עיתון''' או '''הון שלטון תקשורת''' מתארים את משולש האינטרסים בין [[בעלי הון]] ו[[תאגיד רב לאומי|תאגידים גדולים]], פוליטיקאים ומפלגות ועיתונות.

פוליטיקאים , שרים, פקידים בכירים ומפלגות מעוניינים בסיקור אוהד, באזכורים בכלל בתקשורת ובמניעת חשיפה תחקירים ושערוריות. דבר זה נכון גם לגבי בעלי עסקים גדולים. הדרג הפוליטי או המקצועי הבכיר יכולים לספק לבעלי הון [[רגולציה]] אוהדת, ולהשפיע על רווחי החברות על ידי עשייה או אי עשייה, וכן על ידי השפעה על [[מוצר ציבורי|מוצרים ציבוריים]] שבתורם משפיעים על ביקושים למוצרים ושירותים של חברות. כמו כן פוליטיקאים, משרדי ממשלה, הדרג המקצועי הבכיר וכן עסקים גדולים הם מקור חשוב לידיעות ולחדשות עבור העיתונות. לדוגמה כאשר צה"ל לא מעביר לכתב צבאי ידיעות הוא גורם לאותו כתב צבאי לעבוד בכוחות עצמו וכך עבודתו קשה יותר. דבר זה נכון לגבי תחומים אחרים ורבים - לדוגמה חברות [[גז טבעי]] וחבורת אנרגיה שולחות מידע לכתבי אנרגיה בעיתון [[חברות מכוניות]] וחברות [[תחבורה ציבורית]] שולחות מידע לכתבי תחבורה, [[חברות תרופות]] שולחות מידע לכתבי בריאות ועוד. חברות ומשרדי ממשלה לא תמיד נעזרים רק בדוברים מטעמם אלא גם מעסיקים אנשי וחברות [[יחסי ציבור]] (יח"ץ).

עיתונים וגופי תקשורת אחרים יכולים להציע סיקור אוהד לפוליטקאי, משרד ממשלתי, פקיד בכיר, איש עסקים, [[תאגיד]] או [[חברת פרמידה]]. הם גם יכולים למנוע תחקיר מביך שהם קיימו וכן לקדם או לעצור תחקירים בעקבות מידע חדש שהגיע עליהם. לדבר זה יש השפעה על התדמית הציבורית שהיא נכס חשוב לפוליטיקאים ולעסקים. מצד שני עיתונים צריכים לשמור על יחסים טובים עם הדרג הפוליטי והעסקי. כאמור פוליטקאים, משרדי ממשלה, פקידים ועסקים גדולים הם ספק חשוב של חדשות דעות וידיעות לכתבים ולפרשנים. מצד שני הם גם מקור חשוב להכנסות לעיתון - הן משרדי ממשלה והן עסקים גדולים מפרסמים מודעות ופרסומות בעיתונות ובתקשורת ודבר זה הוא אחד ממקורות ההכנסה החשובים ביותר של העיתון.

תפריט ניווט