שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 94 בתים ,  18:48, 21 בנובמבר 2007
שורה 57: שורה 57:     
===אי יעילות של תחבורה ציבורית===
 
===אי יעילות של תחבורה ציבורית===
[[תחבורה ציבורית]], כמו שירותי רשת אחרים, מתייקרת. במקביל, היעילות שלה והאטרקטיביות שלה, יורדות מאוד בהשוואה מול הרכב הפרטי או מול תחבורה ציבורית עירונית.  
+
[[תחבורה ציבורית]], כמו שירותי רשת אחרים, מתייקרת. במקביל, יורדות היעילות שלה והאטרקטיביות שלה, בהשוואה מול הרכב הפרטי או מול תחבורה ציבורית עירונית.  
   −
בגלל הצפיפות הנמוכה, כדי לאסוף מספיק אנשים, על [[אוטובוס]] לדוגמה, לנסוע על פני מרחק גדול מאוד בתוך הפרוור, ולבצע מספר גדול של עצירות, לפני שהוא נוסע ליעדו - לעיר אחרת או אפילו לתחנה מרכזית. דבר זה מייקר את עלות הנסיעה, והופך את הנסיעה לאיטית מאוד.  
+
בגלל צפיפות האוכלוסין הנמוכה בפרבר, על [[אוטובוס]] לדוגמה, לנסוע על פני מרחק גדול בתוך הפרבר, ולבצע מספר גדול של עצירות לפני שהוא נוסע ליעדו - לעיר אחרת או אפילו לתחנה מרכזית. הוא מייקר את עלות הנסיעה, והופך את הנסיעה לאיטית .  
   −
מסיבות אלה התחבורה הציבורית בפרוורים היא יקרה יותר להפעלה ואיטית הרבה יותר יחסית לתחבורה ציבורית בעיר. דבר זה תורם לכך שאנשים בפרוורים בוחרים שלא להשתמש בתחוברה ציבורית, כך שהפעלתה הופכת לעוד פחות משתלמת. הדבר גורם לחברות אוטובוסים, להוריד את מספר האוטובוסים בפרבר.
+
מסיבות אלה התחבורה הציבורית בפרוורים היא יקרה יותר ואיטית יותר יחסית לתחבורה ציבורית בעיר. דבר זה תורם לכך שאנשים בפרוורים בוחרים שלא להשתמש בתחוברה ציבורית, כך שהפעלתה תחבורה ציבורית בפרבר הופכת לעוד פחות משתלמת. כדי לחסוך בעלויות, חברות האטובוסים מצמצמות את מספר התחנות ואת מספר האטובוסים שנוסעים ביום - דבר שהופך את הנסיעה בהם לעוד פחות נוחה.  
   −
בסופו של דבר, התחבורה הציבורית בפרבר היא דבר איטי ויקר, התחנות רחוקות מהבית, ומספר האטובוסים קטן. כל אלו נובעים ישירות מהמבנה הפיזי של הפרבר ומצפיפות האוכלוסין הנמוכה בו. התוצאה היא שמלבד בקהילות עניות מאוד, אחוז זניח מהאנשים משתמש בתחבורה ציבורית בפרוורים. לדבר זה יש השלכות נרחבות נוספות.  
+
בסופו של דבר, התחבורה הציבורית בפרבר היא דבר איטי ויקר, התחנות רחוקות מהבית, ומספר האטובוסים קטן. כל אלו נובעים ישירות מהמבנה הפיזי של הפרבר ומצפיפות האוכלוסין הנמוכה בו. התוצאה היא שמלבד בקהילות עניות מאוד, אחוז זניח מהאנשים משתמש בתחבורה ציבורית בפרברים. לדבר זה יש השלכות נרחבות נוספות.
    
===שימוש מוגבר ברכב פרטי===
 
===שימוש מוגבר ברכב פרטי===

תפריט ניווט