שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 11 בתים ,  12:57, 7 בנובמבר 2019
מ
←‏יישום כלכלה מקיימת בענפים שונים: כבר לא ניסיונות ראשוניים אלא פעולות
שורה 164: שורה 164:  
* רפואה מקיימת - רפואה המסתמכת בעיקר על רפואה מונעת כמו [[תזונה]] בריאה יותר, [[תחבורה פעילה]] ופעילות גופנית ומודעות גופנית כדי למנוע חלק ניכר מהבעיות הרפואיות וחלק מהמחלות.  
 
* רפואה מקיימת - רפואה המסתמכת בעיקר על רפואה מונעת כמו [[תזונה]] בריאה יותר, [[תחבורה פעילה]] ופעילות גופנית ומודעות גופנית כדי למנוע חלק ניכר מהבעיות הרפואיות וחלק מהמחלות.  
 
* ניהול מקיים של משאבי טבע וסביבה - של משאבי המים ושל משאבים מתחדשים אחרים כמו יערות, נחלים, ימים, ועוד.
 
* ניהול מקיים של משאבי טבע וסביבה - של משאבי המים ושל משאבים מתחדשים אחרים כמו יערות, נחלים, ימים, ועוד.
* בתחום התרבותי יש הדגשה של הערכה מחודשת לתרבויות מקומיות ומסורתיות שיש להן פעמים רבות היבטים סביבתיים או מקיימים בהקשר האקולוגי והחברתי. הערכים של מגוון, שוויון, דמוקרטיה, סובלנות ו[[פשטות מרצון]] בולטים בנסיונות לקדם תרבות מקיימת, כתחליף ל[[תרבות הצריכה]] שמגדילה את הצריכה ומטשטשת את הנזק הסביבתי והחברתי או מציגה אותם כדבר טבעי, חיוני או חיובי.  
+
* בתחום התרבותי יש הדגשה של הערכה מחודשת לתרבויות מקומיות ומסורתיות שיש להן פעמים רבות היבטים סביבתיים או מקיימים בהקשר האקולוגי והחברתי. הערכים של מגוון, שוויון, דמוקרטיה, סובלנות ו[[פשטות מרצון]] בולטים בניסיונות לקדם תרבות מקיימת, כתחליף ל[[תרבות הצריכה]] שמגדילה את הצריכה ומטשטשת את הנזק הסביבתי והחברתי או מציגה אותם כדבר טבעי, חיוני או חיובי.  
* צריכת מזון מקיימת יותר - צריכת מזון מקומי ([[Locavore]]), מזון ממקורות צמחיים יותר (ראו [[השפעת מזון מהחי על הסביבה]]), מזון אורגני או ממקורות פרמקלצ'ר ו[[חקלאות נתמכת קהילה]]. הסתמכות על מגוון מקורות תזונה, [[התנועה למזון איטי]] ומזון טרי ועונתי יותר (כחלק מהדרכים לגיוון, לחיזוק הכלכלה המקומית ולהקטנת ההשקעה האנרגטית במזון), והכנת המזון על ידי הנבטה, פחות בישול או [[טבעונאות]] או בישול באנרגיה מתחדשת כמו [[תנור שמש]]  
+
* צריכת מזון מקיימת יותר - צריכת מזון מקומי ([[Locavore]]), מזון ממקורות צמחיים יותר (ראו [[השפעת מזון מהחי על הסביבה]]), מזון אורגני או ממקורות פרמקלצ'ר ו[[חקלאות נתמכת קהילה]]. הסתמכות על מגוון מקורות תזונה, [[התנועה למזון איטי]] ומזון טרי ועונתי יותר (כחלק מהדרכים לגיוון, לחיזוק הכלכלה המקומית ולהקטנת ההשקעה האנרגטית במזון), והכנת המזון על ידי הנבטה, הפחתת בישול או [[טבעונאות]] או בישול באנרגיה מתחדשת כמו [[תנור שמש]]  
* קיימות חודרת בצורה רכה יותר גם לתחומים רבים נוספים הכוללים לדוגמה [[נגרות ירוקה]], [[יערנות מקיימת]], [[עיצוב מקיים]], [[תיירות אקולוגית]], [[מיחשוב ירוק]], [[חומרי נקיון אקולוגיים]], [[צבעים אקולוגיים]], [[פנסיה ירוקה]], [[בנקאות ירוקה]] ועוד. בתחומים רבים יש צעדים כנים ונסיונות ראשונים לצד [[גרינווש]] או חוסר יכולת של הענף לעבור לקווים מקיימים יותר בגלל הרגלים של הצרכנים, העדר רגולציה מתאימה יחד עם כשלי שוק של השפעות חיצוניות, דומיננטיות של גורמים מזהמים על הענף שנהנים מהשפעות חיצוניות שליליות, [[נעילה טכנולוגית]] ועוד.
+
* קיימות חודרת בצורה רכה יותר גם לתחומים רבים נוספים הכוללים לדוגמה [[נגרות ירוקה]], [[יערנות מקיימת]], [[עיצוב מקיים]], [[תיירות אקולוגית]], [[מיחשוב ירוק]], [[חומרי ניקיון אקולוגיים]], [[צבעים אקולוגיים]], [[פנסיה ירוקה]], [[בנקאות ירוקה]] ועוד. בתחומים רבים יש צעדים כנים ופעולות לצד [[גרינווש]] או חוסר יכולת של הענף לעבור לקווים מקיימים יותר בגלל הרגלים של הצרכנים, העדר רגולציה מתאימה יחד עם כשלי שוק של השפעות חיצוניות, דומיננטיות של גורמים מזהמים על הענף שנהנים מהשפעות חיצוניות שליליות, [[נעילה טכנולוגית]] ועוד.
    
==מודלים לכלכלה בת קיימא==
 
==מודלים לכלכלה בת קיימא==

תפריט ניווט